Κυριακή, 24 Ιουλίου 2011

Αποφασίσατε να μετακομίσετε; Καλό κουράγιο.


Η μετακόμιση από ένα σπίτι σε άλλο θέλει θράσος και θάρρος, ειδικά αν πρόκειται να μεταφερθούν πράγματα μιας ολόκληρης οικογένειας. Επειδή, όμως, όλα γίνονται για καλό και πρέπει πάντα να ξεκινάμε με αισιοδοξία, επιχειρούμε σήμερα να σας… οργανώσουμε!




Ξεκινάμε, λοιπόν, με κάποιες
συμβουλές που -από προσωπική εμπειρία- ελπίζουμε να σας φανούν χρήσιμες και συνεχίζουμε με τα τηλέφωνα κάποιων αναγνωρισμένων μεταφορικών εταιριών, τις τιμές και τις υπηρεσίες τους. Με ψυχραιμία και σωστή οργάνωση το βάρος της μετακόμισης θα μετατοπιστεί στα σωστά βήματα και τα σωστότερα χέρια.

Συμβουλές που θα σας λύσουν τα χέρια:

* Ξεκαθάρισμα λογαριασμών: Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεπετάξετε όλα τα άχρηστα αντικείμενα που μαζεύετε χρόνια τώρα. Μην το λυπάστε! Πετάξτε το! Ανοίξτε τις αποθήκες και τα πατάρια και πετάξτε -χαλασμένα ή μη- πράγματα που έχετε να χρησιμοποιήσετε από δύο χρόνια και πάνω. Σκεφτείτε ότι έτσι θα γλιτώσετε και χώρο από το καινούριο σας σπίτι (γιατί να το γεμίζετε άχρηστα και παλιά αντικείμενα;) και χρήμα από το πόσο θα σας κοστίσουν αυτά για να μεταφερθούν. Κρατήστε, λοιπόν, μόνο τα απαραίτητα.

* Όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα: Όποτε κι αν σκοπεύετε να μετακομίσετε, αν ο καινούργιος χώρος είναι διαθέσιμος εκμεταλλευτείτε τον από τώρα. Αν όχι, ξεκινήστε μόνοι σας να μεταφέρετε πράγματα όταν αδειάσει. Δεν φαντάζεστε πόσο πολύτιμο θα σας φανεί αυτό τη μέρα της μετακόμισης, που θα έχετε ήδη ξεμπερδέψει με τα «μικρά και ασήμαντα».

* Σε πρώτη φάση, λοιπόν, πριν την τελική μεγάλη μετακόμιση
μπορείτε να ξεκινήσετε να πηγαίνετε μόνοι σας εκεί εύθραυστα, γυαλικά, πολύτιμα αντικείμενα (π.χ. έργα τέχνης), ρούχα. Όλα αυτά μπορείτε, μάλιστα, να τα τοποθετείτε και στη θέση τους -αν είναι αυτό δυνατόν- εφόσον έχετε φροντίσει να την καθαρίσετε, π.χ. τα πιάτα στην κουζίνα, τα ρούχα στις ντουλάπες. Επίσης, μπορείτε να πάτε μόνοι σας κάποια πράγματα στην αποθήκη ή το πατάρι του νέου σπιτιού (αν υπάρχει).

* Έπειτα βρείτε έναν έμπειρο μεταφορέα. Σ’αυτό μπορούμε να σας βοηθήσουμε και εμείς, αλλά κάντε και εσείς μία έρευνα αγοράς. Ο μεταφορέας θα χρειαστεί να κλείσετε ένα ραντεβού και να έρθει από το σπίτι (συνήθως χωρίς καμία δική σας επιβάρυνση) για να δει ακριβώς πόσα πράγματα θα μεταφερθούν και να σας κάνει μία τελική προσφορά. Αυτό θα γίνει περίπου 15 μέρες πριν την τελική μετακόμιση. Όπως φαντάζεστε, όσο λιγότερα πράγματα έχετε να μεταφέρετε τόσο λιγότερο θα σας κοστίσει.

* Κούτες: Για να πακετάρετε τα πράγματά σας θα χρειαστείτε οπωσδήποτε κάποιες κούτες. Προτιμήστε κούτες μεσαίου μεγέθους που μπορούν να μεταφερθούν εύκολα και που μπορούν να χωρέσουν μία εύλογη ποσότητα πραγμάτων. Προσέξτε να είναι αρκετά γερές για να μην ανοίξουν στο κουβάλημα. Κούτες μπορείτε να βρείτε από το συνοικιακό σούπερ μάρκετ ή από κάποιο κατάστημα ηλεκτρικών ή κάποιο εργοστάσιο (έχουν αμέτρητες και συνήθως τις πετάνε, άρα δεν θα έχουν πρόβλημα να σας δώσουν μερικές). Θα χρειαστείτε, επίσης, μονωτικές ταινίες (αναζητήστε τις πιο ισχυρές) και έναν μεγάλο μαρκαδόρο. Κούτες, βέβαια, μπορούν να σας παράσχουν και οι μεταφορικές εταιρίες, οι οποίες μάλιστα αναλαμβάνουν να σας κάνουν και το πακετάρισμα, αλλά ως γνωστόν, όλα (εδώ) πληρώνονται. Φροντίστε, μάλιστα, καθώς θα μεταφέρετε μόνοι σας πράγματα, να μην τις σκίσετε γιατί μπορεί να τις ξαναχρησιμοποιήσετε.

* Υπό άλλες συνθήκες θα σας λέγαμε να μοιράσετε αρμοδιότητες σε όλα τα μέλη της οικογένειας. Η μετακόμιση, όμως, που αποτελεί μία περίοδο πανικού προτιμότερο είναι να λαμβάνει χώρα από λίγους και καλούς.
Αφήστε τα παιδιά, λοιπόν, έξω από αυτό, γιατί το πιθανότερο είναι ότι θα ξεχνούν τα μισά από αυτά που θα τους ζητήσετε και αναλάβετε δύο ή τρία άτομα το μάζεμα, για να μπορείτε να συνεννοείστε μεταξύ σας.

*
Ελέγξτε πόσο εύκολο είναι να μεταφερθούν κάποια έπιπλα, αν πρέπει να αποσυναρμολογηθούν για να περάσουν από πόρτες και μπαλκόνια και αν μπορείτε να το κάνετε εσείς αυτό. Σχετικά με τις ηλεκτρικές συσκευές, ενημερωθείτε από εκεί που τις αγοράσατε αν πρέπει να μεταφερθούν με κάποιον συγκεκριμένο τρόπο, π.χ. το ψυγείο πρέπει -συνήθως- αφού μεταφερθεί να μείνει κάποιες ώρες εκτός λειτουργίας για να «κάτσουν» τα υγρά του.
Αναδημοσίευση από http://www.in2life.gr

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011

ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: Δημοσιεύθηκαν οι καλές διδακτικές πρακτικές

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της επιτροπής επιλογής Καλών Διδακτικών Πρακτικών που συστάθηκε στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης, με βάση την ανοιχτή και δημόσια πρόσκληση στην οποία είχαν λάβει μέρος 570 εκπαιδευτικοί.

Οι καλές διδακτικές πρακτικές που επελέγησαν θα αποτελέσουν μέρος του επιμορφωτικού υλικού του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης.

Τα τελικά αποτελέσματα είναι αναρτημένα στο διαδικτυακό τόπο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης (http://zeus.pi-schools.gr/epimorfosi/library/kp/)

Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2011

Νέο σύστημα μοριοδότησης για τους υποψήφιους διευθυντές των δημοτικών σχολείων

Eξτρα μοριοδότηση στα επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων και περιορισμό της βαρύτητας της συνέντευξης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στις αλλαγές που υπάρχουν στα κριτήρια επιλογής. Είναι ενδεικτικό ότι με το νέο σύστημα, που θα ισχύσει από φέτος για πρώτη φορά, η επιστημονική παιδαγωγική συγκρότηση μοριοδοτείται μέχρι 24 μονάδες, ενώ μέχρι πρότινος δεν ξεπερνούσε τις 14 μονάδες.
Μείωση της τάξης του 25% παρατηρείται στις μονάδες που δίνονται για τη συνέντευξη του υποψηφίου, καθώς περιορίζονται στις 15 από τις 20. Την ίδια στιγμή περιορίζονται τα μόρια της αρχαιότητας-διοικητικής εμπειρίας από 22 σε 14, σε μία προσπάθεια να αξιοποιηθούν στις θέσεις-κλειδιά της εκπαίδευσης και νεότεροι εκπαιδευτικοί.
Οσον αφορά τους τίτλους σπουδών (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί κ.λπ.) αλλά και τα πτυχία ξένων γλωσσών και τα πιστοποιητικά στις νέες τεχνολογίες, τα μόρια ανά περίπτωση είναι τα εξής:
  • Διδακτορικό δίπλωμα στον τομέα των επιστημών αγωγής ή της οργάνωσης διοίκησης εκπαίδευσης ή στην ειδικότητα: 6 μονάδες
  • Μεταπτυχιακός τίτλος: 4 μονάδες.
  • Μετεκπαίδευση σε διδασκαλείο (πρωτοβάθμια εκπαίδευση): 3 μονάδες.
  • Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ: 3 μονάδες.
  • Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας ή Σχολής Νηπιαγωγών (εφόσον δεν χρησιμοποιήθηκε για διορισμό): 1 μονάδα.
  • Νέες τεχνολογίες: Α' επίπεδο 2 μονάδες, Β' επίπεδο 3 μονάδες.
  • Ξένες γλώσσες: Επίπεδο Β2 1,5 μονάδα, επίπεδο ανώτερο του Β2 2,5 μονάδες.
  • Συνέντευξη: Εως 15 μονάδες.
  • Συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο: Εως 12 μονάδες (δε υπολογίζεται κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου).
  • Υπηρεσιακή κατάσταση: Εως 8 μονάδες (μισή μονάδα για κάθε έτος πέραν των 8 ετών εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας που είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή στη διαδικασία).
Αναδημοσίευση από ΕΘΝΟΣ.gr

    Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

    Θέματα Επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

    Περιγραφή

    ‘Έχει παρατηρηθεί ότι η πλειονότητα των διευθυντών των σχολείων αποστέλλει στο γραφείο εκπαίδευσης στατιστικά στοιχεία και δεδομένα των σχολικών μονάδων, τα οποία δεν είναι απολύτως ακριβή (πχ αριθμός μαθητών, τμημάτων, βαθμός κάλυψης του ωραρίου των εκπαιδευτικών κλπ). Το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας με αποτέλεσμα η ηγεσία του υπουργείου να λαμβάνει αποφάσεις βασιζόμενη σε ανακριβή στοιχεία. Η έλλειψη αξιοπιστίας στα στατιστικά στοιχεία συμβάλλει σημαντικά στη διασπάθιση των διαθέσιμων για την παιδεία πόρων (οικονομικών και ανθρώπινων)...

    Θέματα Επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Προβολή Λήψη

    Ποιοι συνέταξαν την τράπεζα θεμάτων για τη συνέντευξη των υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

    Την εξαμελή Ομάδα Εργασίας που ολοκλήρωσε τη σύνταξη της τράπεζας θεμάτων για τη διαδικασία διεξαγωγής της συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρουσιάζει το esos.gr. Ειδικότερα την Επιτροπή απαρτίζουν οι:
    • Χριστίνα Αρχυροπούλου τ. Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
    • Γιώργος Καμπουρίδης, Αναπληρωτής καθηγητής του ΤΕΙ Πάτρας
    • Γιώργος Καρκούλιας , τ. Σχολικός Σύμβουλος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    • Ελένη Μπουκουβάλα , Σχολική Σύμβουλος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    • Μιχαήλ Πιταροκοίλης , Διευθυντής του 39ου Γενικού Λυκείου Αθηνών.
    • Το έργο της ομάδας εργασίας συντονίζει ο Σύμβουλος της υπουργού Παιδείας , Παντελής Μπερσίμης.
    Εργο της ομάδας εργασίας είναι η επιλογή θεμάτων για την κατάρτιση πίνακα θεμάτων και η σφράγιση κάθε θέματος σε ξεχωριστό φάκελο. Ο φάκελος κάθε θέματος−μελέτης περίπτωσης περιέχει δύο υποφακέλους, που προορίζονται ένας για τον υποψήφιο και ένας για το συμβούλιο. Οι φάκελοι φυλάσσονται σε ειδικό χώρο, απ’ όπου κάθε ημέρα συνέντευξης παραλαμβάνονται, κατά τυχαίο τρόπο, από τον πρόεδρο του οικείου συμβουλίου επιλογής προ της εισόδου στην αίθουσα συνεδριάσεων, ισάριθμοι των υποψηφίων φάκελοι.
    Ο υποψήφιος, προσέρχεται στην αίθουσα συνεδριάσεων του οικείου συμβουλίου επιλογής και επιλέγει έναν από τους σφραγισμένους φακέλους. Ο γραμματέας ανοίγει το φάκελο ενώπιον του συμβουλίου και του υποψηφίου και παραδίδει έναν υποφάκελο στον υποψήφιο και έναν στον πρόεδρο του συμβουλίου. Ο υποψήφιος αποχωρεί σε ειδικό χώρο, προκειμένου να προετοιμαστεί επί του θέματος−μελέτης περίπτωσης που επέλεξε.
    Στην αίθουσα συνεδριάσεων του συμβουλίου, ανοίγεται ο υποφάκελος και κάθε μέλος παραλαμβάνει
    αντίγραφο του θέματος. Το μέλος του συμβουλίου που είχε αναλάβει τη μελέτη του φακέλου του υποψηφίου, παρουσιάζει την εισήγησή του για τον υποψήφιο.
    Μετά το πέρας του χρόνου που το συμβούλιο επιλογής ορίζει για την προετοιμασία του υποψηφίου, ο
    υποψήφιος προσέρχεται στην αίθουσα και παρουσιάζει την περίπτωση που μελέτησε εντός χρόνου, τον οποίο ορίζει το συμβούλιο επιλογής.
    Στη συνέχεια, μέλη του Συμβουλίου υποβάλλουν ερωτήσεις, με σκοπό να μορφώσουν γνώμη για την προσωπικότητα, την ικανότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης για την οποία κρίνεται.
    Τέλος, ο πρόεδρος ανακοινώνει την κρίση του συμβουλίου επί των γραπτών αντιρρήσεων, που τυχόν
    είχε υποβάλει ο υποψήφιος, μετά την κοινοποίηση σ’ αυτόν των αξιολογικών μονάδων, τις οποίες είχε συγκεντρώσει κατά μοριοδοτούμενο κριτήριο και συνολικά.
    Μαγνητοφώνηση της συνέντευξης
    Στην αίθουσα συνεδριάσεων του συμβουλίου εγκαθίσταται ψηφιακός εξοπλισμός μαγνητοφώνησης (μικρόφωνα − καταγραφικά) από την εταιρία που έχει αναλάβει τη μαγνητοφώνηση της διαδικασίας της συνέντευξης..
    Με την προσέλευση του υποψηφίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του οικείου συμβου λίου επιλογής για την παρουσίαση της περίπτωσης που μελέτησε και την προσφώνηση του ονόματός του, τίθεται σε λειτουργία το σύστημα μαγνητοφώνησης.
    Η λειτουργία του συστήματος διαρκεί καθόσον ο υποψήφιος βρίσκεται στην αίθουσα και διακόπτεται με το πέρας της συνέντευξης και πριν την αποχώρηση του υποψηφίου.
    Το προϊόν μαγνητοφώνησης παραδίδεται ως ηχητικό αρχείο από την προαναφερόμενη εταιρία στον πρόεδρο του οικείου συμβουλίου επιλογής.
    Μοριοδότηση της συνέντευξης
    Η βαθμολογία κάθε μέλους του συμβουλίου αποτυπώνεται σε ξεχωριστό έντυπο αξιολόγησης για κάθε υποψήφιο, στο οποίο καταγράφονται οι μονάδες βαθμολόγησής του με τη σχετική αιτιολόγηση.
    Τελικές αξιολογικές μονάδες κάθε υποψηφίου για την κατηγορία «Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση» είναι ο μέσος όρος των μονάδων της βαθμολογίας των παρόντων μελών του συμβουλίου.
    Ο μέσος όρος στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.
    Τα έντυπα αξιολόγησης συγκεντρώνονται από τον πρόεδρο του συμβουλίου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και φυλάσσονται σε φάκελο, ο οποίος μονογράφεται από τον πρόεδρο και τα μέλη του συμβουλίου.
    Τήρηση των πρακτικών της συνέντευξης Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο γραμματέας του
    συμβουλίου έχει την ευθύνη της τήρησης των πρακτικών της διαδικασίας, τα οποία περιλαμβάνουν την προσέλευση των υποψηφίων με τη σειρά και την ώρα που έχουν κληθεί, τα έντυπα με την αιτιολογημένη βαθμολογία των μελών και, τέλος, τη λήξη των εργασιών.
    Η Ομάδα Εργασίας συγκαλείται σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά το μήνα Ιούλιο , με σκοπό την τροφοδότηση των οικείων συμβουλίων επιλογής με θέματα ικανά προς τον αριθμό υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας.
    Για τα μέλη της Επιτροπής δεν προβλέπεται αμοιβή
    Αναδημοσίευση από  esos.gr


    Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2011

    Ημερομηνίες των συνεντεύξεων των υποψήφιων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

    Σύμφωνα με εντολή του ΥΠΔΒΜΘ, η διαδικασία των συνεντεύξεων των υποψήφιων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ξεκινάει την Τρίτη 5-7-2011.
     Το νέο πρόγραμμα των συνεντεύξεων θα  ανακοινωθεί την Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011.

    Υπεραριθμίες Εκπαιδευτικών

    Π.Δ.50/1996 - (ΦΕΚ.45 τ.Α)
    Άρθρο 14, Κρίση και τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών

    1. Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να προκύψουν

    α) ίδρυση σχολικής μονάδας,
    β) κατάργηση σχολικής μονάδας
    γ) συγχώνευση σχολικών μονάδων
    δ) μετατροπή λυκείων σε λυκειακές τάξεις
    ε) μείωση των τμημάτων των μαθητών ή
    δ) άλλη αιτία.

    Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.

    2. Τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις που διενεργούνται σύμφωνα με τη διαδικασία των άρθρων 9, 11, 12 και 13 του διατάγματος αυτού συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδικασία των παραπάνω μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα.

    3. Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:

    α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν εντός τριών (3) εργασίμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.

    β) Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

    ι) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ

    ιι) από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.

    Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.

    Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ. Ειδικά οι εκπαιδευτικοί, που τοποθετήθηκαν στα ιδρυθέντα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (Τ.Ε.Ε.) κατά τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 6 του Ν.2640/1998 (ΦΕΚ 206 Α`), και προέρχονται από τα τέως Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια (Τ.Ε.Λ.) και τα τέως Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (Ε.Π.Λ.), λογίζονται τοποθετηθέντες σε αυτά από την αρχική τους τοποθέτηση στα τέως Τ.Ε.Λ. και Ε. Π.Λ., που μετατράπηκαν σε Ενιαία Λύκεια κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 8 του Ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α")

    4. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το αρμόδιο περιφερειακό συμβούλιο να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά, εντός δέκα ημερών.

    5. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης γίνεται ως εξής:

    α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.

    β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου γραφείου ή της ίδιας διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί γραφείο.

    γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
    Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων της παραγράφου αυτής μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.

    6. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης γίνεται ως εξής:

    α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης. Όταν η υπεραριθμία σε λύκεια μιας περιοχής οφείλεται σε ίδρυση ΕΠΛ όπου και μετακινούνται οι μαθητές των λυκείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν κατ' απόλυτη προτεραιότητα στο ΕΠΛ με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.

    β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας, όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ' απόλυτη προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου Γραφείου ή της ίδιας Διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί Γραφείο.

    γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.

    7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.

    8. Ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενή τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται από το άρθρο 8 αυτού του Π.Δ. Οι διατάξεις που προβλέπουν συνυπολογισμό του χρόνου απόσπασης στην οργανική θέση εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.

    Π.Δ.100/97 (ΦΕΚ 94/1997 τ.Α)
    (Τροποποίηση του Π.Δ.50/96)

    Στο άρθρο 14 του Π.Δ.50/96 προστίθενται οι παράγραφοι 9, 10, 11 και 12 ως ακολούθως:

    9. Οι διατάξεις της παραγράφου 3, βii και της παραγράφου 7 εδάφ. Β και 8 του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

    10. Για το χαρακτηριστικό εκπ/κού ως υπεράριθμου και την άρση της υπεραριθμίας αυτού, δεν απαιτείται να συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρα. 1 του άρθρου 8 του παρόντος Π.Δ. 50/96.\

    11. Από τις διατάξεις του άρθρου αυτού εξαιρούνται όσοι έχουν μετατεθεί με τις διατάξεις του άρθρου 13 του παρόντος Π.Δ. καθώς και όσοι έχουν διοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1143/81 και διανύουν την τριετία υποχρεωτικής παραμονής τους στο δυσπρόσιτο σχολείο.

    12. Οι εκπαιδευτικοί των πειραματικών, των μουσικών σχολείων καθώς και των σχολείων των Αποδήμων Ελληνοπαίδων και των Σ.Μ.Ε.Α. Β/θμιας Εκπ/σης χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι από τα αρμόδια κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια σύμφωνα με τη διαδικασία της περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου αυτού. Οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι εφόσον δεν είναι δυνατή η μετάθεσή τους σε ίδιο σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης μετατίθενται χωρίς αίτησή τους υποχρεωτικά στην ίδια περιοχή μετάθεσης της έδρας του σχολείου στο οποίο κρίθηκαν υπεράριθμοι και τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μετατίθενται σε σχολεία της ίδιας περιοχής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του παρόντος Π.Δ. Επίσης οι εκπαιδευτικοί αυτοί μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για μετάθεση σε ίδιο ή άλλο σχολείο, Πειραματικό, Μουσικό, Σ.Μ.Ε.Α. ή Σχολείο Αποδήμων Ελληνοπαίδων, κατά περίπτωση της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης. Οι αιτήσεις τους κρίνονται κατά προτεραιότητα πριν από τη διαδικασία των μεταθέσεων στα σχολεία αυτά.

    Αρ.Πρωτ.64061/Δ2/06-09-2001/ΥΠΕΠΘ
    Θέμα: Παρέχονται διευκρινίσεις για τις υπεραριθμίες και τις προτεραιότητες τοποθέτησης των εκπαιδευτικών

    Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, ως προς τις υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, τις προτεραιότητες και τη διαδικασία τοποθέτησής τους σε σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κρίνουμε αναγκαίο να σας γνωστοποιήσουμε τα ακόλουθα:

    Α. Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών ρυθμίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ.50/1996, όπως το άρθρο αυτό έχει τροποποιηθεί - συμπληρωθεί μεταγενέστερα με το άρθρο 12 του Π.Δ.100/1999 και το άρθρο 1 του Π.Δ.269/2000.
    Από τις προαναφερόμενες διατάξεις ειδικότερα δε, της παρ. 1 εδάφιο (β), προσδιορίζονται με σαφήνεια οι περιπτώσεις που μπορεί να προκύψουν υπεραριθμίες εκπαιδευτικών.

    Στο ειδικότερο ερώτημα αν οι υπεραριθμίες που προκύπτουν από κατάργηση ή συγχώνευση τομέων στα ΤΕΕ, εμπίπτουν στην διάταξη αυτή, η απάντηση είναι καταφατική καθόσον στη σχετική διατύπωση «ή άλλη αιτία» περιλαμβάνονται όλες εκείνες οι περιπτώσεις από τις οποίες μπορούν να δημιουργηθούν υπεραριθμίες. Για την ύπαρξη υπεραριθμίας αποφαίνεται σε κάθε περίπτωση το οικείο περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού.

    Η διαδικασία για τον χαρακτηρισμό εκπαιδευτικών ως υπεράριθμων προσδιορίζεται με σαφήνεια στην παρ. 3 του προαναφερθέντος άρθρου, όπως ισχύει, και δεν απαιτείται περαιτέρω διευκρίνιση.

    Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια θα πρέπει να αξιολογούνται από τα συμβούλια τα στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή κλάδου κάθε σχολικής μονάδας στην οποία προκύπτουν υπεραριθμίες, έτσι ώστε οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι επαρκώς νομικά αιτιολογημένες για να μην αμφισβητούνται από τους ίδιος τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς.

    Σε περίπτωση ένστασης επιβάλλεται να εξετάζονται και να αιτιολογούνται οι αναφερόμενοι λόγοι ιδίως στην περίπτωση της απόρριψης, ώστε και ο ενδιαφερόμενος να μην θίγεται και οι σκοποί. που άπτονται του δημοσίου συμφέροντος να εξυπηρετούνται.

    Από τις διατάξεις της παρ. 6 του προαναφερόμενου άρθρου προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους και με κριτήριο το σύνολο των μονάδων μετάθεσης. Η τοποθέτηση γίνεται καταρχήν στο νέο σχολείο που ιδρύεται λόγώ μετακίνησης μαθητών και στη συνέχεια σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο που κρίθηκαν υπεράριθμοι και όπου αυτό δεν είναι δυνατό σε θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

    Ακόμη, από τις προαναφερόμενες διατάξεις προκύπτει ότι άσοι εκπαιδευτικοί έχουν χαρακτηρισθεί υπεράριθμοι και δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν με την παραπάνω διαδικασία μπορούν, ύστερα από δήλωση τους να τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής με την διαδικασία του άρθρου 15 του Π.Δ. 50/1996 συγκρινόμενοι στην περίπτωση αυτή με όλους τους εκπαιδευτικούς ήτοι με όσους αναφέρονται στις κατηγορίες της παρ. 8 του άρθρου 15 του διατάγματος.

    Σε ερώτημα αν οι υπεράριθμοι που χαρακτηρίζονται με τη διαδικασία του άρθρου 14 παρ. 1 (β), 3 και 4 του Π.Δ. 50/1996, εξομοιώνται ως προς κάθε συνέπεια, με όσους ευρίσκονται ως υπεράριθμοι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 12 του αυτού ως άνω προεδρικού διατάγματος, η απάντηση είναι αρνητική. Η άποψη μας αυτή στηρίζεται τόσο στην γραμματική διατύπωση όσο και στην σειρά των άρθρων που ρυθμίζουν τα ζητήματα αυτά. Σε κάθε περίπτωση πρόθεση του νομοθέτη είναι να υπάρξει τακτοποίηση άμεσα και κατά απόλυτη προτεραιότητα όλων εκείνων των εκπαιδευτικών που χαρακτηρίζονται κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 ως υπεράριθμοι. Στην περίπτωση όμως που δεν καταστεί δυνατή η τοποθέτησή τους, τοποθετούνται με τη διαδικασία του άρθρου 15. Στην περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή και με τις διατάξεις του άρθρου αυτού η τοποθέτηση όλων των κατηγοριών των εκπαιδευτικών που ορίζονται αναλυτικά στην παρ.8, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά, σύμφωνα με όσα ορίζονται.

    Ο χαρακτηρισμός εκπαιδευτικού ως υπεράριθμου έχει προσωρινό χαρακτήρα και διαρκεί μέχρις ότου είτε τοποθετηθούν σε συγκεκριμένη σχολική μονάδα κατά τη διαδικασία του άρθρου 14, είτε δεν τοποθετηθούν και αποδεχθούν με δήλωση τους την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του άρθρου 15.

    Β. Ως προς την προτεραιότητα και τη διαδικασία τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επισημαίνουμε ότι από το σύνολο των ρυθμίσεων του Π.Δ. 50/1996, όπως ισχύει ιδίως δε του άρθρου 14 παρ. 6, προκύπτει με σαφήνεια ότι σε κάθε περίπτωση προηγούνται για τοποθέτηση σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά και με τη σειρά που ορίζεται από τις διατάξεις αυτές, (θέσεις σε σχολεία ίδιας ομάδας, θέσεις σε σχολεία όμορης ομάδας), όσοι έχουν χαρακτηρισθεί υπεράριθμοι με τη διαδικασία του εν λόγω άρθρου και ακολουθούν οι κατηγορίες του άρθρου 15 παρ. 8 με την σειρά που αναφέρονται. Είναι προφανές ότι κατά την εξέταση των αιτήσεων τοποθέτησης των ενδιαφερομένων των κατηγοριών αυτών θα πρέπει να τηρηθεί η σειρά προτεραιότητας όπως προσδιορίζεται στο άρθρο13.

    Για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών αυτών εκδίδεται απόφαση του προϊσταμένου, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου με βάση τα κενά που απομένουν μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων.

    Αρ.Πρωτ.4679/Δ2/27-05-1998/ΥΠΕΠΘ
    Θέμα: Τοποθέτηση υπεραρίθμων εκπαιδευτικών

    Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού εγγράφου σας, αναφορικά με την τοποθέτηση υπεραρίθμων εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα, σας γνωρίζουμε τα εξής:

    Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 6β του Π.Δ. 50/96, όπως τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 100/97, οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας, όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

    Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, εφόσον το επιθυμούν, τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή έχουν καταληφθεί από υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης οι απομένοντας υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων. αν και πάλι δεν επαρκούν οι κενές θέσεις οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί που το επιθυμούν, τοποθετούνται κατά προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους σε κενές θέσεις σχολείων άλλων ομάδων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

    Αν οι κενές θέσεις στην ίδια ομάδα σχολείων είναι περισσότερες από τον αριθμό των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών και οι εν λόγω εκπαιδευτικοί επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές θέσεις άλλων σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης τότε συγκρίνονται με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση κατά τη διαδικασία του άρθρου 15 του προαναφερθέντος Π.Δ./τος (σχετ. Άρθρο 14 παρ. 6γ).

    Αρ.Πρωτ.605/06-11-2002
    Γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ. (Ε΄Τμήμα)

    Περίληψη Ερωτήματος: Αν κατά την άρση της υπεραριθμίας εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, που γίνεται ύστερα από αίτηση τους προηγείται ο εκπαιδευτικός που συγκεντρώνει τις περισσότερες μονάδες μετάθεσης ή ο υπαγόμενος στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης (πολύτεκνοι).

    Επί του ως άνω ερωτήματος, το τμήμα του Ν.Σ.Κ., γνωμοδότησε , κατά πλειοψηφία, ως ακολούθως:

    Ενόψει των παραταθέντων η γνώμη του τμήματος του Ν.Σ.Κ. επί του τεθέντος ερωτήματος είναι ότι κατά την άρση της υπεραριθμίας , που γίνεται ύστερα από αίτηση των εκπαιδευτικών, προηγείται ο εκπαιδευτικός που συγκεντρώνει τις περισσότερες μονάδες μετάθεσης και όχι ο υπαγόμενος στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης (πολύτεκνος).

    Αναδημοσίευση από Εκπαιδευτική Κλίμακα